דילוג לתוכן הראשי

SQL AZURE The Next Generation

שלום לכולם

המהפכה הגיעה, שנים חיכינו לפיצ'רים רבים והנה רבים מהם הגיעו.

וכן זו מהפכה - אולי הרצינית ביותר מאז שהתחיל כל העניין הזה של SQL as  PAAS.
אז על מה מדובר?

היום אתחיל בראשון מבין 3 פוסטים שאני מתכנן לשבועיים הקרובים (בלי נדר כמו שאומרים...), בנושא המהפכה האחרונה ב SQL Azure.
(די נמאס לי לשנות שם כל יומיים - אז שזה יישאר SQL Azure :-) )

אם עד היום כשיצרת בסיס נתונים היו 2 אפשרויות או

  • Web Edition
  • Business Edition
כאשר אין הבדל ביניהם מלבד הגודל האפשרי של בסיס הנתונים בכל אחד מין הגירסאות.

בספטמבר 2013 כתבתי פוסט לאחר שהוצגה תוספת של Premium לגירסאות הקיימות
עיינו

ועכשיו משנים את הקונספט, יהיו 3 רמות של שירות שיינתנו על ידי Azure כאשר גם בתוכם יש חלוקה והמבנה הוא כזה:
  • Basic Edition
  • Standard Edition
    • S1 - 5DTUs
    • S2 - 25DTUs
  • Premium Edition
    • P1 - 100DTUs
    • P2 - 200DTUs
    • P3 - 800DTUs
DTU = database throughput units 

כאשר כל רמה כזו יש לה מאפיינים, חלקם חדשים וחלקם חדשניים ומעניינים מאד.

אתחיל היום בפוסט הראשון הזה כיצד יוצרים, מה רואים, מה הבעיות, מה המיגבלות.
בפוסט השני אסכם עוד הבדלים בין הגירסאות, ופיצ'רים ממש מגניבים שניתנים באפשרויות.
בפוסט השלישי אביא רשמים....

אז נתחיל מהאילוצים המרכזיים שהשינוי גורם:
  • לא תהיה יותר תמיכה או אפילו יסגרו את שרתים הקיימים החל מ 24.4.2015- כלומר יש לבצע מיגרציה של DATA לאחת מהגירסאות הקיימות - לדעתי הדרך הנוחה יכולה להתבצע הכי מהר באמצעות BCP, אבל אחרי שאתחיל להעביר data אעדכן גם כן. ובשפתה הצייורים של microsoft: 

    Web and Business Edition Sunset 

  • 3 שירותים אמורים להיסגר - sync שבתחילתו היה מיועד לבצע רפליקציות ולא התרומם, ו import/export (ככל הנראה)- מכיון שאמורים להתחיל לתמוך בסוג של restore כנראה סוגרים שירות זה. וגם ה federations לא התרומם ולא ענה על הציפיות וגם הוא ימות!
שיטת התשלום - אתה מזמין למשל standard - s1 אתה משלם כ 20 $ לחודש!!! - כן כן שמעתם נכון 20 $ לחודש על בסיס נתונים שיכול להגיע ל 250 GB. זה מזכיר את התחרות בין רמי לוי לאושר עד ליד קניון איילון - אבל פה Microsoft שוברים את השוק.

מתשלום של עד 225$ לחודש עבור 150 GB עוברים ל 20 $ ברמה של standard - s1, שאר העלויות לרמות השונות בהמשך.

שימו לב לשינוי בשיטת התשלום - אם עד היום שילמנו לפי שימוש כלומר 100 GB שילם פחות ממי שהיה לו 150 GB,  היום משלמים המוצר עצמו - על standard - s1 לפי יום - או שעה.....

האאא תשאלו - הרי אני ישראלים חכמים  למה לא נזמין ישר 250 GB? למה יש לנו בכלל אפשרות לבחור גודל? ובכן זה קשור לגיבויים שניתנים עכשיו שיחזורים ועוד פיצ'רים שנזכיר בהמשך!!! אל תיצרו בסיס נתונים  הכי גדול על ההתחלה, תרחיבו כשצריך :-)...

מעבר לזה בנושא המחירים - כל עוד זה ב Preview - המחירים נמוכים - אחרי כן מין הסתם הם יעלו!!!

איך יוצרים בסיסי נתונים באחד משלושת השכבות?

יוצרים שרת חדש ורק בו אפשר ליצור בסיס נתונים באחת השכבות, בסרבר קיים  אין אפשרות לייצר אחת מהרמות החדשות ( אפשר רק לשדרג ל Premium אבל זה דיון אחר כי יש שם מיגבלות - עזבו את זה ).

כאן רואים סרבר ישן בלי האפשרויות הללו


וכאן רואים כבר סרבר חדש עם 3 הרמות שהזכרנו קודם.... כלומר אם יש סרבר חדש, ניתן לייצר מתוכו בסיסי נתונים מתוך אחת הרמות שהזכרנו.




לאחר שבחרת את הרמה הרצויה בוחרים רמה בתוך הרמה לפי ה DTU הרצוי, ואז בוחרים גודל בסיס נתונים (כזכור משלמים אותו דבר על כל הגדלים..)

הבטחות:
ישנן מספר הבטחות בנושא זה מטעם מיקרוסופט:
הם יעזרו למי שצריך עזרה בהמרה מ federation.
הם יאירכו תקופה למי שלא הספיק להעביר data בגירסאות ישנות
הם יעזרו למי שצריך עזרה בהעברות אלו.

טבלת מחירים:
Basic - up to 2 GB - 2.5$ per month
Standard S1- up to 250 GB - 20$ per month
Standard S2- up to 250 GB - 100$ per month
Premium P1- up to 500GB - 465$ per month
Premium P2- up to 500GB - 930$ per month
Premium P3- up to 500GB - 3,720$ per month



ומכאן לעוד 3 נושאים שאנו מקבלים בגירסאות אלו:

  • הגדלה של SLA - אין צורך להרחיב
  • Self Service Restore - פיצ'ר שחיכינו לו כל כך הרבה זמן. ניתן לשחזר לבסיס נתונים מתוך גיבויים פנימיים שה Azure מציע - בצד רץ גיבוי כל כמה דקות וניתן לשחזר ממנו בצד לכל זמן  בעבר כאשר גם פה זה שונה לפי הרמות כמה זמן אחרונה ניתן ללכת.
  • Active Geo Replication - וזה פיצ'ר גם כן מדהים, כידוע יש 3 רפליקציות לכל בסיס נתונים ב Azure אולם הם מעולם לא היו זמינים - כיום ללקוחות Premium בלבד ניתן יהיה לקרוא מ data center אחר - להוריד עומסים והמון בעיות של מיגבלת קוננקשנים שהיו בגירסאות קודמות - ועל זה נאמר - סוף סוף...

לינק להכרזה:
לינק לשאלות ותשובות:

ב2 הפוסטים הבאים אביא רשמים מתחילת עבודה ואציג תמונות לגבי אפשרויות נוספות, לגבי שאלות שיצוצו ולגבי האמת על המחיר - האם זה באמת כה זול?

להשתמע בקרוב
פיני









תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ועוד קצת על ניהול פיתוח לענן

היום עקב תקלה קטנה מול מיקרוסופט בוצע disable לחשבון. הדבר גרם לאתר לא לעבוד וכמובן 3 רולים נוטרלו. כשחזרו לחיים נדרשנו לעשות מחדש deploy ל 3 הרולים. (רוצים הסבר קטן לעבודה על הענן? ובכן תמצית הדבר הוא שכשאנו עוקפים נהלים שאנו יצרנו בשרתים שלנו מיקרוסופט - לא מרשים לעקוף וכך הכל חייב להתנהל לפי הספר... מה שתעלה לענן זה מה שירוץ ואם תשנה - השינויים יימחקו...) הבעיה החלה כאשר הסתבר שלא כל קבצי ה deploy נשמרו על מכונת הגירסה וכי אחד הקבצים שודרג לגירסא חדשה שטרם עלתה לענן.... הדבר גזל 4 שעות בנסיון להחזיר את הגירסה... מסקנתי היא כי חייב להיות נוהל שמירת קבצי deploy מיד אחרי העלתם לענן - ובכך לשמור גיבוי לעת צרה - נכון - אל תצעקו עליי - בוצע לייבל ב TFS - ואפשר למשוך ולקמפל - אבל תראו לי עובד אחד שעשה את זה תוך חמש דקות....? יש לציין לטובה את ה SQL Azure - שלו - לא קרה כלום כל העת... כל הכבוד ל SQL... ובנימה יותצר רצינית - אל תשכחו לגבות כל מה שעולה ... - במיוחד אצלך . אגב בענן עצמו - זה כבר יגובה אל דאגה... ערב טוב

על בעיות של ניהול פיתוח לענן

על ניהול סביבת פיתוח מול הענן:   הבעיה המרכזית בניהול פיתוח לענן שייכת לתחום הבדיקות  - שום ענן מקומי ושם אימולטור אינו מדמה במאה אחוזים את מה שקורה בענן עצמו. בכל רכיבי הבדיקות, על בעיה זו ניתן להתגבר בשיטת עבודה טובה והקמת מערכת בדיקות בענן עצמו. על ניהול גרסאות מול הענן:    במידה ואתם עובדים מול לקוחות רגילים ומול לקוחות הרוצים מוצרים בענן  - מהי הדרך הטובה ביותר לנהל את הפיתוח כך שאפשר יהיה לתחזק את שתי המערכות ואת שתי סביבות הבדיקות? אפשר לומר כי מטרת מנהל הפיתוח היא להקים סביבת פיתוח אחת - אם הדבר לא אפשרי צריך למצוא את הפתרון לסינכרון 2 הסביבות. Check List -   למנהל המבולבל - מה הצוות צריך לבצע לפני העלאה לענן: על הפרוייקט להיות מקומפל בסביבת VS2010 - רצוי 64 Bits ולא 32. יש להריץ בענן מקומי (אימולטור) ולראות שהכול עובד כהלכה במידה ואתה משתמש ב Registery או ב Event Log עליך ליצור קובץ StartUp command שבעצם ירוץ בעליית ה Role וייצור את מה שצריך במחשב המיועד לך בענן. יש ליצור חבילה להעלאה - רצוי לשמור חבילה זו עם מספר ותיאור כללי. יש להעלות את החבילה ולבדוק שהכול רץ ועו

Azure SQL DB tiers comparison

Hi All In the last few month Brent Ozar gae us 2 masterpiece blogs related to Azure SQL DB:   How fast can a $21,468/mo Azure SQL DB load data?     In this blog Brent compared the abilities of Azure SQL DBs to load Data - he compared all combinations of vCors tiers. (When I asked him about comparing the Standard\Premium tiers, he told me to do it.... :-) )   There’s a bottleneck in Azure SQL DB storage throughput.   In this blog Brent showed us that in the vCors world the storage throughput has limit and there is not need to pay so much money when you need to upload lots of data.   So I took have taken up his challenge and done a comparison in Azure SQL DB in Standard\Premium tiers. I have created a new DB with 1 Table. I have generated 7 GB of DATA, and created the file in my local on premise drive (Yes, do not kill me, I did not had the time to put it on azure), and uploaded it via BCP command.   bcp "TableName" in "T:\MyTable.bcp"