דילוג לתוכן הראשי

Free Tools Related to Azure


בפוסט זה אבצע סקירה על הכלים השונים הקיימים בשוק – שמבצעים פעולות שונות מול ה azure, אני מתנצל מראש על סגנון הכתיבה הטרחני משהו ועל הקיצור הנמרץ שקיצרתי בכל סקירה וסקירה, אם המוני בית ישראל יצביעו ברגלים אתן פרוט רב על כל כלי וכלי.

אסקור כלים שונים החל בכלי ניטור ותצוגה על מצב השרתים, עבור לפעולות מול ה storage, וכלה בדוחות על ביצועים.

לא אציג למרות שזה היה מתבקש  - כיצד לגשת ל SQL Azure – מי שרוצה מוזמן לראות את אחד הפוסטים הראשונים... J

כל הכלים שיוצגו פה הם כלים שנבחנו לאורך זמן והם חינמיים. אציג את היתרונות והחסרונות שלהם מנקודת המבט שלי. זו נקודת מבט אחת ויכול להיות שלא מצאתי את שראוי להיות ראוי למרות שראוי הוא. אצרף תמונות לראות את ה GUI שלהם.

מי שיודע על עוד כלים אני אשמח לקבל דיווח, אבדוק ואדווח, מי שכתב כלי ולא הגעתי אליו אני מבקש את סליחתו מראש.
נתחיל בכלי ניטור על פעילות השרתים שקיימים ב Azure:

Spotlight on Azure של חברת Quest:

כידוע ב Azure נרכשים שרתים בגדלים מסויימים לבצע פעולות מסוייומת – שרתי ווב ושרתי אפליקציות.
חברת Quest  כתבה מוצר יפה לעין, יציב ומאד מקיף שמציג את מצב השרתים ברמת הזיכרון ה CPU ה IO ועוד
הכלי נותן לנטר מצב ברמת שרת  - Hosted service, ברמת ה Deployment, ברמת ה Instance וברמת ה Role (למי שטרם הכיר את ההיררכיה בענן זו ההרירכיה – מעל כולם יש subscription אבל הוא לא שייך לפה).

כמו כן ניתן לנטר לפי זמנים מוגדרים מראש או לפלטר לפי שעות שאני בורר.
הכלי נותן אפשרויות להתרעות וגם מסמן לפי צבעים בעיות שונות.

להלן כמה תמונות:
מראה כללי של האפליקציה

         אלו המדדים שניתן לבדוק

        מראה ברמת ה 
        service hosted

       מראה ברמת ה
       Deployment

      מראה ברמת ה 
      Role
      פה אפשר לראות מדדים כמו קיבולת, מצב עכשוי, כמה קריאות  וכדומה

    
      מראה ברמת ה
      Instance
      גם פה אפשר לראות מדדים שונים

      ומקרוב


עכשיו נעבור לכלי ניהול של נתונים ב Azure Storage:

נציג כלי וובי של מיקרוסופט לניטור פעולות על ה storage
זהו כלי בסיסי שצריך להפעיל מספר flags  בכדי שייכנס לעבודה. הפעלת דגלים אלו תתבצע באותו אתר. הכול מבוסס על שאילתות על טבלאות שמתמלאות ב storage והאתר מנהל אותם
יש להיכנס לכתובת :  http://storageanalytics.cloudapp.net
למלא פרטים של חשבון  storage ואז לבחור מה שרוצים אם רוצים סטטיסטיקות על blob או על טבלאות.
הכלי הוא מאד בוסרי וללא התערבות מפתח לא מציג נתוני אמת ובעצם הוא סוג של קוד פתוח – מי שרוצה להרחיב מוזמן – מי שמנהל ויוזם את זה Steve Marx ממיקרוסופט.



נציג 4 כלים לשליפת ועדכון של Azure Storage:

לפני שאציג את הכלים – יש לדעת שיש כלים בתשלום – טובים יותר וטובים פחות – פה אציג את הכלים בחינם:

1.      TacleXplorer – של Clumsyleafsoftware – זהו כלי טוב מאד מציג את כל הטבלאות שקיימות בסטורג', הוא מאד מהיר ויעיל אפשר לקרוא ממנו נתונים ולהוריד אל המחשב, הכלי נמצא בשימוש אפילו אצל מהנדסי מיקרוסופט עצמם... איך אני יודע? פעם אחרת... הכלי מאד מוגבל במספר הפעולות שמבצע אין שאילתות, אין עידכונים, רק העלאות מידע, מחיקות של DATA, והורדת מידע, כמו הן הוא מאד יציב ולא נתקע כלל.


       
         עוד כלי של אותה חברה לגלוש ל blob נקרא cloudexplorer

2.      Azure Storage Explorer – של חברת Neudesic:
זהו כלי מאד שימושי – יש בו את כל הדברים שצריך לבצע על Storage, יש פה את החלוקה ל tables, blobs, queues. ניתן לבצע העלאות הורדות מחיקות טבלאות  - images קבצים גדולים וכל מה שרוצים. אולם הוא לא יציב כנראה יש בו המון שגיאות קוד והוא נסגר די הרבה פעמים. גם הוא לא מציג טבלאות מערכת למשל של מדדים.


3.      Quest Cloud Storage Manager for Azure – ושוב כלי של Quest
כלי גם כן שימושי – ניתן לבצע בו שאילתות בצורה טובה מאד ומובנה בכלי. גם פה יש את כל שלושת החלקים ל ה storage, החסרון שלו הוא שאי אפשר להעלות קבצים – אבל מן הסתם הם יפתרו את זה בהמשך כבר יש גרסאות חדשות שטרם הספיקותי להוריד.

מראה כללי


  מראה של טבלה   

 - ופילטר השאילתות- פה אפשר ללמוד כיצד מבצעים שאילתות מול
Storage



4.      https://www.myazurestorage.com – אתר לניהול Storage של מיקרוסופט הוא מכיל כל העולמות של ה storage – כלי יעיל נוח וניתן להריץ דרכו שאילתות, אפשר לערוך להוסיף ובעצם  לבצע את כל הפעולות, החסרון היחידי שאני ראיתי הוא שהתצוגה של טבלאות לא כל כך נוחה אבל זה משהו אישי...

תצוגה של blob


תצוגה של טבלאות  - חץ אדום לבחירת עמודות לתצוגה. חץ ירוק לתצוגות עמודות פר רשומה לאורך


כלי דוחות על ביצועים מול SQL Azure:
SQL Azure? זוכרים? שכחנו אותו ? לא ולא...
מול SQL Azure – כל DBA סומך רק על עצמו ולכן אין כלים מיוחדים כרגע מין הסתם יוציאו בקרוב Quest, idera ועוד חברות שונות כלים לניתוח ביצועים ופעולות בענן. יש כלים בתשלום לביצוע גיבויים, השוואות Enzo, redgate ועוד

כרגע רק כדי להראות לכולם שכולנו יכולים להיות מנתחים של עצמינו רק צריכים קצת זמן – שכמובן אין לנו הוציאה מיקרוסופט כלי קטן שמציג דוחות פשוטים על ה sql מתוך שאילתות פשוטות גם הן.
הכלי נקרא CSS SQL Azure Diagnostics
הוא מריץ שאילתות כדוגמת מי הפרוצדורה שתופסת הכי הרבה cpu, מי הפקודה שתופסת הכי הרבה IO וכדומה. ומציג בתוך כלי שנראה כמו manager של reporting services
הכלי נראה ככה:

והנה דוח לדוגמא



זהו...
עד כאן להיום - כאמור אשמח לבצע סקירה בהמשך על כלים נוספים - נחכה לכלים עבור ה SQL.



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ועוד קצת על ניהול פיתוח לענן

היום עקב תקלה קטנה מול מיקרוסופט בוצע disable לחשבון. הדבר גרם לאתר לא לעבוד וכמובן 3 רולים נוטרלו. כשחזרו לחיים נדרשנו לעשות מחדש deploy ל 3 הרולים. (רוצים הסבר קטן לעבודה על הענן? ובכן תמצית הדבר הוא שכשאנו עוקפים נהלים שאנו יצרנו בשרתים שלנו מיקרוסופט - לא מרשים לעקוף וכך הכל חייב להתנהל לפי הספר... מה שתעלה לענן זה מה שירוץ ואם תשנה - השינויים יימחקו...) הבעיה החלה כאשר הסתבר שלא כל קבצי ה deploy נשמרו על מכונת הגירסה וכי אחד הקבצים שודרג לגירסא חדשה שטרם עלתה לענן.... הדבר גזל 4 שעות בנסיון להחזיר את הגירסה... מסקנתי היא כי חייב להיות נוהל שמירת קבצי deploy מיד אחרי העלתם לענן - ובכך לשמור גיבוי לעת צרה - נכון - אל תצעקו עליי - בוצע לייבל ב TFS - ואפשר למשוך ולקמפל - אבל תראו לי עובד אחד שעשה את זה תוך חמש דקות....? יש לציין לטובה את ה SQL Azure - שלו - לא קרה כלום כל העת... כל הכבוד ל SQL... ובנימה יותצר רצינית - אל תשכחו לגבות כל מה שעולה ... - במיוחד אצלך . אגב בענן עצמו - זה כבר יגובה אל דאגה... ערב טוב

על בעיות של ניהול פיתוח לענן

על ניהול סביבת פיתוח מול הענן:   הבעיה המרכזית בניהול פיתוח לענן שייכת לתחום הבדיקות  - שום ענן מקומי ושם אימולטור אינו מדמה במאה אחוזים את מה שקורה בענן עצמו. בכל רכיבי הבדיקות, על בעיה זו ניתן להתגבר בשיטת עבודה טובה והקמת מערכת בדיקות בענן עצמו. על ניהול גרסאות מול הענן:    במידה ואתם עובדים מול לקוחות רגילים ומול לקוחות הרוצים מוצרים בענן  - מהי הדרך הטובה ביותר לנהל את הפיתוח כך שאפשר יהיה לתחזק את שתי המערכות ואת שתי סביבות הבדיקות? אפשר לומר כי מטרת מנהל הפיתוח היא להקים סביבת פיתוח אחת - אם הדבר לא אפשרי צריך למצוא את הפתרון לסינכרון 2 הסביבות. Check List -   למנהל המבולבל - מה הצוות צריך לבצע לפני העלאה לענן: על הפרוייקט להיות מקומפל בסביבת VS2010 - רצוי 64 Bits ולא 32. יש להריץ בענן מקומי (אימולטור) ולראות שהכול עובד כהלכה במידה ואתה משתמש ב Registery או ב Event Log עליך ליצור קובץ StartUp command שבעצם ירוץ בעליית ה Role וייצור את מה שצריך במחשב המיועד לך בענן. יש ליצור חבילה להעלאה - רצוי לשמור חבילה זו עם מספר ותיאור כללי. יש להעלות את החבילה ולבדוק שהכול רץ ועו

Azure SQL DB tiers comparison

Hi All In the last few month Brent Ozar gae us 2 masterpiece blogs related to Azure SQL DB:   How fast can a $21,468/mo Azure SQL DB load data?     In this blog Brent compared the abilities of Azure SQL DBs to load Data - he compared all combinations of vCors tiers. (When I asked him about comparing the Standard\Premium tiers, he told me to do it.... :-) )   There’s a bottleneck in Azure SQL DB storage throughput.   In this blog Brent showed us that in the vCors world the storage throughput has limit and there is not need to pay so much money when you need to upload lots of data.   So I took have taken up his challenge and done a comparison in Azure SQL DB in Standard\Premium tiers. I have created a new DB with 1 Table. I have generated 7 GB of DATA, and created the file in my local on premise drive (Yes, do not kill me, I did not had the time to put it on azure), and uploaded it via BCP command.   bcp "TableName" in "T:\MyTable.bcp"