דילוג לתוכן הראשי

How to choose your AZURE Data Center

שלום רב והיום מעט על Data Centers בענן של מיקרוסופט.
לפני שאסביר איך מומלץ לבחור את הדאטה סנטר שלך שבתוכו תשים את כל האפליקציות  והנתונים בענן, אסביר מספר מושגים שקשורים לקבלת ההחלטה.
Regoin - למיקרוסופט מספר רב של דאטה סנטרים, הם מאחדים אותם תחת אזורים. בתוך אזורים יש תקשורת טובה יותר ומומלץ לעבוד בכמה דאטה סנטרים תחת אותו אזור. למשל באירופה יש כמה אזורים - UK - יש לה 2 אישורים לונדון וקרדיף. אירופה יש לה צפון ומערב והם זוגות.
Government - אלו דאטה סנטרים בארה"ב שעומדים תחת רגולצית ממשל אמריקאית, יש שם מנגנוני אבטחה מוגברים לפי הצרכים של הממשל האמריקאי.
German - גם פה ישנם צרכים לממשל גרמני, ולכן פתחו מיקרוסוםט דאטה סנטרים בגרמניה.
חשוב להבין שלא כל הדאטה סנטרים של מיקרוסופט הם בניהולם - לעיתים, כמו בגרמניה הם רוכשים שירותים מקומיים. כך גם בסין.
מפת הפריסה של הדאטה סנטרים היא זו נכון להיום:


כשניגשים לבחירת data center צריך לקחת כמה דברים בחשבון:
Latency, Service Availability, Compliance, 

Latency - רכיב מאד משמעותי. היכן המשתמשים של האפליקציה או הנתונים נמצאים? האם אתם עובדים היברידי? ואז יש חשיבות למעבר נתונים. יש 2 אתרים שנותנים בדיקה של Latency מהדאטה סנטרים השונים:
פה אפשר לראות מה רואים לכל דאטה סנטר באירופה מה העיכוב שיש ממכונה בישראל:



פה גם רואים לפי דאטה סנטר :

התוצאות די דומות וכל אחד יבחר לו כלי כפי רצונו.
Service Availability - לא בכל דאטה סנטר יש את כל הסרביסים שהענן מציע וחשוב לפני הבחירה לדעת מה יש ומה אין ופה מיקרוסופט נותנים טבלה:

למשל בטבלה המצולמת אין MySQL PAAS בחלק האיזורים בארה"ב.

Compliance - נקודה מאד חשובה, למשל האם מותר לשמור נתונים באיזור מחוץ לאירופה ללקוחות אירופאים וכדומה, חייבים לקחת זאת מראש.

זהו אילו עיקרי הדברים יקרא כל אחד ויחליט כטוב בעיניו.









תגובות

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ועוד קצת על ניהול פיתוח לענן

היום עקב תקלה קטנה מול מיקרוסופט בוצע disable לחשבון. הדבר גרם לאתר לא לעבוד וכמובן 3 רולים נוטרלו. כשחזרו לחיים נדרשנו לעשות מחדש deploy ל 3 הרולים. (רוצים הסבר קטן לעבודה על הענן? ובכן תמצית הדבר הוא שכשאנו עוקפים נהלים שאנו יצרנו בשרתים שלנו מיקרוסופט - לא מרשים לעקוף וכך הכל חייב להתנהל לפי הספר... מה שתעלה לענן זה מה שירוץ ואם תשנה - השינויים יימחקו...) הבעיה החלה כאשר הסתבר שלא כל קבצי ה deploy נשמרו על מכונת הגירסה וכי אחד הקבצים שודרג לגירסא חדשה שטרם עלתה לענן.... הדבר גזל 4 שעות בנסיון להחזיר את הגירסה... מסקנתי היא כי חייב להיות נוהל שמירת קבצי deploy מיד אחרי העלתם לענן - ובכך לשמור גיבוי לעת צרה - נכון - אל תצעקו עליי - בוצע לייבל ב TFS - ואפשר למשוך ולקמפל - אבל תראו לי עובד אחד שעשה את זה תוך חמש דקות....? יש לציין לטובה את ה SQL Azure - שלו - לא קרה כלום כל העת... כל הכבוד ל SQL... ובנימה יותצר רצינית - אל תשכחו לגבות כל מה שעולה ... - במיוחד אצלך . אגב בענן עצמו - זה כבר יגובה אל דאגה... ערב טוב

על בעיות של ניהול פיתוח לענן

על ניהול סביבת פיתוח מול הענן:   הבעיה המרכזית בניהול פיתוח לענן שייכת לתחום הבדיקות  - שום ענן מקומי ושם אימולטור אינו מדמה במאה אחוזים את מה שקורה בענן עצמו. בכל רכיבי הבדיקות, על בעיה זו ניתן להתגבר בשיטת עבודה טובה והקמת מערכת בדיקות בענן עצמו. על ניהול גרסאות מול הענן:    במידה ואתם עובדים מול לקוחות רגילים ומול לקוחות הרוצים מוצרים בענן  - מהי הדרך הטובה ביותר לנהל את הפיתוח כך שאפשר יהיה לתחזק את שתי המערכות ואת שתי סביבות הבדיקות? אפשר לומר כי מטרת מנהל הפיתוח היא להקים סביבת פיתוח אחת - אם הדבר לא אפשרי צריך למצוא את הפתרון לסינכרון 2 הסביבות. Check List -   למנהל המבולבל - מה הצוות צריך לבצע לפני העלאה לענן: על הפרוייקט להיות מקומפל בסביבת VS2010 - רצוי 64 Bits ולא 32. יש להריץ בענן מקומי (אימולטור) ולראות שהכול עובד כהלכה במידה ואתה משתמש ב Registery או ב Event Log עליך ליצור קובץ StartUp command שבעצם ירוץ בעליית ה Role וייצור את מה שצריך במחשב המיועד לך בענן. יש ליצור חבילה להעלאה - רצוי לשמור חבילה זו עם מספר ותיאור כללי. יש להעלות את החבילה ולבדוק שהכול רץ ועו

Azure SQL DB tiers comparison

Hi All In the last few month Brent Ozar gae us 2 masterpiece blogs related to Azure SQL DB:   How fast can a $21,468/mo Azure SQL DB load data?     In this blog Brent compared the abilities of Azure SQL DBs to load Data - he compared all combinations of vCors tiers. (When I asked him about comparing the Standard\Premium tiers, he told me to do it.... :-) )   There’s a bottleneck in Azure SQL DB storage throughput.   In this blog Brent showed us that in the vCors world the storage throughput has limit and there is not need to pay so much money when you need to upload lots of data.   So I took have taken up his challenge and done a comparison in Azure SQL DB in Standard\Premium tiers. I have created a new DB with 1 Table. I have generated 7 GB of DATA, and created the file in my local on premise drive (Yes, do not kill me, I did not had the time to put it on azure), and uploaded it via BCP command.   bcp "TableName" in "T:\MyTable.bcp"